25. elokuuta 2012

Helposti ahdistuva yksilö

11 kommenttia:

  1. Uskomatonta, että joku muukin kärsii noista kuvailemistasi nopeus- ja niistä toisista kohtauksista! Itse saan niitä myös aina silloin tällöin, ja niitä tosiaan on mahdotonta selittää muille (varsinkin kun vastareaktiona on yleensä: \Öö... jaahas.\). Mutta kuitenkin, ne on tosi inhottavia, joskus joutuu yöllä valvomaan tuntitolkulla niiden takia.

    VastaaPoista
  2. Jep. Yleensä jos kysyn ihmisiltä, että kärsiikö kukaan muu tällasista nii vastaus on aina, että ei todellakaan. :--D Joskus kun tulee toi ärsyttävä tunne suuhun, koitan selittää sitä tunnetta Nooralle, mutta se on ihan sika vaikeeta. En esim nyt muista miltä se tuntuu, mutta muistan joskus kuvailleeni sitä tunnetta tolleen ku mitä tohon merkintään kirjotin. Hyvin hämmentävää. Onkohan meillä joku piilevä kasvain aivoissa joka aiheuttaa tällasia ihmetuntemuksia joskus? :D

    VastaaPoista
  3. Mulla on unihalluja! Jos joku pitää mua väkisin hereillä ku melkein jo nukahan, niin saattaa tuntua siltä että jalat on kadonnu tai irrallaan, tai että keskivartalo on ihan sirpaleina (tai sit jotain ihan outoo, niinku "oon cd-levyhylly"). Lisäks ihmisten puhetta, yleensä kaikkia joita päivän aikana kuulin, mut ne ei, niinku, sano mitään, puhuu vaan kaikenlaista täytesanalauseita, tai kuiskaa mun nimee. Ennen oli kans sellasia torviääniä, ja joskus ku oon just saamassa unta ne voimistuu niin että kuulostaa ku joku kärpänen ois lentäny korvaan ja säpsähdän hereille.

    Nopeuskohtaukset kuulostaa oudoilta! Mä oon kuullu muutaman muun kokeneen samanlaisia ku mulla, ja musta ne on aika kivoja, ei ollenkaan ahdistavia, paitsi jos tosiaan en löydä mun jalkoja mistään... :D

    VastaaPoista
  4. Mitä vauvapalsta ei tiedä, sitä ei tarvikaan tietää.. :) http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1376998/nopea_olo_lapsella_mita_on

    VastaaPoista
  5. Unihalluja mulla ei koskaan ole ollut. Kuullostaa aika pelottavalta. Onko unihallu sama, kuin unihalvaus? Ne on kuulemma oikeesti tosi pelottavia.

    AH VAUVAPALSTA.

    "tämä kaikki! Itsellä oli myös pienempänä, n.7-15 vuotiaana suht usein näitä! Olin kai puoliksi unessa ja kaikki alkoi olla jotenkin tahmeaa..asfaltti meni rullalle :/ ja toisaalta taas muut asiat menivät liian nopeasti. Muistan, että siihen liittyi usein tunne siitä, että kieli on ihan liian iso suuhun.

    Jotenkin aina pelkäsin niitä kohtauksia ja sen jälkeen oli todella epätodellinen olo..kuin olisin nukkunut tuntitolkulla vaikka olisin vasta nukahtanut. Helpottavaa kuulla, että muillakin on kokemuksia tästä! Oli hirveän vaikea kuvailla tätä silloin kenellekkään.."

    joku tuolla kirjoitti tosta "toisenlaisesta"-kohtauksesta. Just tollanen tahmanen olo kuvaa hyvin sitä tunnetta. Ja jollain tasolla myös toi hitaus ja just toi kielen tuntuminen oudolta. oon puhunu tästä vaikka kui monen kanssa aikojen saatossa, eikä kukaan ole sanonut kokeneensa mitään vastaavaa. Mitähän ihmettä tää on.

    VastaaPoista
  6. Mulla ei ole ollut unihalvausta koskaan, voi ihan hirvittää kuvitella D:! En tiiä onko ne unihalluja miltään oikealta nimeltään, mutta hallusinaatiot on kai aika tavallisia unen ja valveen rajalla, joten unihalluiksi niitä kutsun!

    VastaaPoista
  7. Joo unihalvauksessa keho vielä nukkuu, eli ei pysty liikkumaan ja samalla aivot tuottaa unikuvia. Ei kauheen kiva ajatus, että makaat sängyssä etkä voi liikkua ja ovella seisoo joku pelottava mies kirves käessä. Ei tuu paniikkia ei. :---D

    VastaaPoista
  8. mulla oli noita 'nopeuskohtauksia' joskus pienenä! ne oli tosi pelottavia ja niit tuli aiika usein.. ny niit ei oo enää tullu onneks:p mut siis siistii kuulla et noinki monella o ollu niitä kans=D

    VastaaPoista
  9. jes. en olekkaan ainoa joka kärsii nopeuskohtauksista, tai kärsi. vähään aikaan ei oo ollut, mut kuvailin sitä sillon samanlaisena tunteena kun olis syönyt niitä dominokeksejä jotka poksu päässä. siis kaiken sen lisäksi, että askeleet oli hirveen nopeita.

    VastaaPoista
  10. joo toi dominokeksi-poksuminen on aika hyvä vertaus! kans jos muistaa ne poksu-tikkarit jostai yheksäkytä luvulta. ne missä tikkaria dippailtiin sellaseen suussa poksuvaan jauheeseen.

    VastaaPoista
  11. [...] muuten tätä piirtäessä sellanen nopeuskohtaus. Että [...]

    VastaaPoista